Door naar:
ONS HAPPINESS MANIFEST
Happiness! …geluk!
Wat betekent het eigenlijk? Wat is het? Waar is het? Hoe kan ik het vaker voelen?
Is het wie ik ben? Waar ik woon? Wat ik verdien? Wat ik kan kopen?
Geluk voelt ongrijpbaar. En als wereld worden we elke dag minder gelukkig.
Omdat we aan het zoeken zijn naar geluk op de verkeerde plaatsen.
Maar het goede nieuws is dat we dit kunnen veranderen.
Kijk, gelukkig zijn is niet iets dat ik ben.
Gelukkig zijn, is iets dat we allemaal kunnen zijn!
Omdat we allemaal een superpower hebben….echter te weinig van ons gebruiken het. Maar we hebben het allemaal.
Elke dag dat we leven, zijn er gelukkigere keuzes die we kunnen maken.
Gelukkigere keuzes die niet gaan over mij als individu, maar over ons … de mensen met wie we samenleven.
De wetenschap laat zien dat het onze keuzes zijn die we maken in onze gemeenschappen, die het meeste invloed hebben op ons geluk.
Wij zijn OLA ijs. Dus wij weten alles over gelukkigere keuzes!! En wij gaan ook andere helpen om gelukkigere keuzes te maken!!
Eenvoudige dagelijkse keuzes.
Die optellen, en verspreiden, om iedereen gelukkiger te maken!
Dus het is aan ons mensen. De superpower ligt bij ons.
Laten we samen gelukkigere keuzes maken.
Laten we onze wereld gelukkiger maken, straat voor straat!
Het is wetenschappelijk bewezen, dat ijs eten gelukkig maakt!
WAAROM MAAKT IJS JE GELUKKIG?
Mensen vragen zich al lang af, waarom we een gevoel van geluk en plezier ervaren als we een ijsje eten. Of het nu een momentje voor jezelf is of een feestje met een groep vrienden, ijs kan van een normaal moment iets geweldigs maken.
In 2013 werd het mysterie opgelost door Britse onderzoekers, die analyseerden hoe ijs, gevoelens van tevredenheid en welzijn kan vergroten. Gedurende een periode van twee dagen kregen de deelnemers de keuze uit een Cornetto Classico of een Cornetto Strawberry. Vervolgens werd hen gevraagd een dagboek bij te houden.
Deze activiteit werd herhaald, individueel en in groepen, met en zonder ijs. Alle deelnemers mochten drie dingen opschrijven waarvoor ze dankbaar waren.
Het team ontdekte dat er een belangrijk verband bestaat tussen ijs en geluk. Ze kwamen tot de conclusie dat elke combinatie van dankbaarheid en ijs eten (samen of alleen) leidde tot verhoogde positieve emoties en gevoelens.
Linley, P. A., Dovey, H., de Bruin, E., Transler, C., Wilkinson, J., Maltby, J., & Hurling, R. (2013). Two simple, brief, naturalistic activities and their impact on positive affect: feeling grateful and eating ice cream. Psychology of Well-Being: Theory, Research and Practice, 3(1), 6.
Gelukkig zijn is een serieus onderwerp.
Het is OLA’s missie om een gelukkigere, meer inclusievere wereld te creëren. OLA is geïnspireerd geraakt door enkele vooraanstaande experts op het gebied van Gelukseconomie., dat ijs eten gelukkig maakt!
"Het OLA team begrijpt goed waarom gelukkigere samenlevingen zo belangrijk zijn. Met het bereik dat OLA heeft over de hele wereld hebben ze de mogelijkheid om een grote bijdrage te leveren aan een gelukkigere wereld!”
“Als onderdeel van Unilever heeft OLA de moed om een betekenisvolle bijdrage te leveren aan duurzame ontwikkeling en een gelukkigere wereld. Unilever wordt terecht geprezen als een van 's werelds meest duurzame en verantwoordelijke bedrijven. Het is geweldig om Unilever als belangrijke partner te hebben om de wereld gelukkiger te maken!”
OLA EN HET UNITED NATIONS WORLD HAPPINESS REPORT 2020
Over de hele wereld creëert OLA momenten van geluk door mensen samen te brengen met ijsjes. Dit wordt gevierd door de officiële sponsoring van het United Nations Sustainable Development Solutions Network (SDSN) World of Happiness Report.
Sponsoring van het rapport is onze meest recente stap in de toewijding van het merk om het nationale geluksniveau te verhogen. Dit maakt deel uit van OLA’s missie om mensen met elkaar te verbinden en een gelukkigere wereld te creëren.