Door naar:

Ons commitment aan kinderen
Bij OLA zijn we graag een bron van geluk voor kinderen, ouders en verzorgers met onze vrolijke en lekkere ijsjes. We vinden het belangrijk om ouders en verzorgers te helpen bij het maken van weloverwogen snack keuzes voor hun kinderen. Van het begrijpen van de etiketten tot aan onze verkooppunten en communicatie - lees meer over onze commitments hier.



Zorgvuldig gemaakt
Iedereen houdt van ijs en dat willen we zo houden door open en eerlijk over onze ijsjes te communiceren. Onze missie is om van de tussendoortjes een leuke traktatie voor kinderen te maken en daarbij tevens een weloverwogen keuze te maken. Daarom stellen we ouders en verzorgers in staat door te delen wat we doen om de ijsjes van onze kinderen zo speciaal en geoorloofd mogelijk te maken.

Voedingswaarde etikettering
Voedingsetiketten kunnen verwarrend zijn. Daarom bieden wij ouders informatie aan over hoe de etiketten gelezen moeten worden.

Ingrediënten
Al onze kinderijsjes hebben natuurlijke smaken en kleuren van natuurlijke origine.

Opwindend portfolio
Wij maken onze kinderijsjes in een variatie van leuke vormen en groottes die niet alleen de verbeelding van kinderen prikkelt, maar ook helpt bij de portiegrootte.


Verantwoord gemaakt
Sinds 2003 is Unilever een van de eerste bedrijven die principes toepast op de marketing van haar eten en drinken voor kinderen. We hebben deze over de jaren steeds geüdatet en we zijn constant aan het evalueren om de lach op het gezicht van kinderen te behouden!
Reclame
- Producten met ons logo zijn bedoeld voor kinderen van 6 tot 16 jaar.
- Wij adverteren niet direct aan kinderen onder 16 jaar.
- Wij gebruiken geen influencers zoals bekendheden, sociale media sterren of andere persoonlijkheden die zich vooral op kinderen onder de 16 focussen.
- We gebruiken geen influencers die zelf onder de 16 jaar zijn.
- Bekijk onze OuR m2K principes hier
Leren
- We maken alleen gebruik van geschenken of speelgoed wanneer deze bijdragen aan de intellectuele, morele of fysieke ontwikkeling.
- De kinderen worden dan bekend met ons logo.
Gelicentieerde karakters
- We gebruiken aansprekende designs en stripfiguren exclusief voor kinderen boven de 6 jaar op de producten met ons logo.
- Geen stripfiguren of licentietargeting voor kinderen onder de 6 jaar.


Je kan ons niet missen!
We maken graag gebruik van kleurrijke en opwindende designs om onze brede spreiding van lekkernijen voor kinderen te highlighten. Wanneer ze voor een lekkernij in de vriezer duiken (zoals ze dat altijd doen!), weet je meteen dat het voor hen is gemaakt.
Al onze verpakkingen en verkoopmaterialen (bijvoorbeeld prijskaartjes, stickers, etc) van onze kinderijsjes zullen worden voorzien van ons logo, zodat je ze makkelijk kan herkennen.

1
Vergeet niet om naar de achterkant én de voorkant van de verpakking te kijken om de productinformatie te lezen

2
Kijk naar de voorgeschreven portiegrootte en vergelijk met de hoeveelheid die je eet. Kies een kleinere portie indien beschikbaar

3
Probeer je inname van Kcal en (verzadigde) vetten en suikers te limiteren

4
Controleer de % referentie inname van het product die de hoeveelheid contributie aangeeft van je dagelijke inname.

5
Lees de ingrediënten lijst: controleer de aanwezigheid van ingrediënten en de aanwezigheid van allergenen

Disclaimer
Als u enige gezondheidsproblemen heeft, neem dan contact op met uw huisarts, voedingskundige of diëtist om te bespreken of de producten die u consumeert passen binnen uw persoonlijke situatie
De informatie die hier wordt aangeboden is alleen voor educatieve bedoelingen en begeleiding. Het is niet bedoeld om de begeleiding van uw huisarts, voedingskundige of diëtist te vervangen.